Ofte stilte spørsmål...

Kristin+JimHenry-181.jpg

Hvor god tid i forveien bør vi bestille fotograf? 

Så tidlig som mulig! De fleste booker oss minst 12 måneder i forveien. Det er lurt å være ute i god tid for å sikre dere at vi er ledig på den store dagen deres. Det er også veldig fint om vi får best mulig tid til å planlegge og til å bli kjent med hverandre. 


Kan vi møtes? 

Ja, veldig gjerne! Et personlig møte er en perfekt måte for dere å få et inntrykk av oss som fotografer, samt spørre om alt dere måtte lure på før bestilling. Om personlig møte ikke lar seg gjøre eller blir vanskelig, kan vi godt bruke Skype, FaceTime eller bare ringe også.


Hvordan booker vi dere? 

Om dere ønsker å bruke oss som fotografer på den store dagen deres fyller dere inn dette kontaktskjemaet. Her fyller dere inn navn og e-post, bryllupsdato og eventuelle spørsmål. Dersom vi er ledige og dere ønsker oss får dere en faktura, på 50% av totalsummen, i reservasjonsgebyr som er innbakt i totalprisen. Når reservasjonsgebyret er betalt blir dagen satt av til dere og vi begynner allerede å planlegge. Reservasjonsgebyr er derfor ikke refunderbart. Resterende beløp blir fakturert dagen etter bryllupet, med forfall på 14 dager. 


Kan vi bruke bildene fritt?

Ja, det kan dere! Dere vil motta ferdig behandlede bilder i høyoppløselig kvalitet og uten vannmerke, så her er det bare å dele på sosiale medier og sende til venner og familie! Jeg sitter fremdeles med opphavsretten til bildene og forbeholder meg retten til å bruke materialet i egen markedsføring. 


Hva skjer om det regner på bryllupsdagen? 

Været er den eneste tingen vi ikke har noe kontroll over på den store dagen, vi legger derfor alltid en back-up plan sammen. Dersom det bare er litt yr og små dråper vil vi anbefale å fortsatt fotografere ute. Vi tar med gjennomsiktige paraplyer og det er mange fine lokasjoner som kan skue for regn, som for eksempel skog og natur og fine bygninger. Er det storm og mye regn har vi mange gode reserveløsninger og idéer til det også!  


Fotograferer dere bryllup i utlandet? 

Ja, vi elsker å reise og vil gjerne at dere tar oss med på eventyr! Ved fotografering utenfor Haugalandet og Trondheim kan det forekomme reisetillegg. Ved lengre reiser kommer flybilletter og kost og losji i tillegg. Alle kostnader avklares på forhånd. Ta kontakt med oss så får du vite nøyaktig pris! 


Skal vi ordne mat til dere? 

Veldig gjerne! Det blir ofte en lang dag og det er begrenset hvor langt det holder med muslibarer og snacks...


Har dere back-up løsninger om noe skulle gå galt? 

Vi kommer alltid godt forberedt og har med tilstrekkelig med utstyr. Bilder og video lagres på to minnebrikker samtidig, slik at vi er sikret om en ryker. Vi har også med ekstra kameraer, ekstra batterier, ledninger for alle mulige utganger og flere objektiv. Sannsynlig har dere bare én bryllupsdag, og den nekter vi å gi slipp på!


Hva skjer om du blir syk eller må avlyse? 

La meg først presisere at det skal MYE til før vi trekker oss fra en bryllupsfotografering, men vi må være realistiske og innrømme at ting kan skje – det er ikke alt vi har kontroll over. Så i det høyst usannsynlige scenario at vi må trekke oss grunnet av alvorlig sykdom, eller andre kritiske hendelser, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe dere med å finne en erstatter. Vi er medlem av et flott nettverk med profesjonelle bryllupsfotografer her i Norge, og vi er alle villige til å hjelpe en kollega i nød. Eventuelle innbetalte beløp blir selvfølgelig refundert.